esmaspäev, 27. aprill 2015

27.04

Heips...

Järjekorde palav päev Tais. Enamuse ajast oli pea märg :-). Mitte et see paha oleks, aga muuseas, mul juuksed ära pleekinud, täitsa heledad otsast :-)

Tänane päev algas nagu iga teinegi, meeldiva rutiiniga, ehk siis kott kokku ja sööma, söök nagu igas kohas njämma.
Aga tänane päev oli jälle täis vaatamisväärsusi ja kogemusi. Eriti meeldis mulle tänase pöeva juures see, et nögime sellist poolt Taist, mis muidu välja ei paista.

Aga käisime täna enamasti templites ja varemetes, saime palju huvitavat teada ajaloost ja sellest, mis siin sõjsõja ajal toimus ja kuidas kohalikel usuga lood on.
Igatahes, templid ja pühakojad ja kujud olid toredasd aga kõige toredam asi algas peale seda.

Liikusime vaikselt koguaeg Bangkoki poole ja lõunaks olimegi kohal. Sõime lõunat jälle veepeal laeval. Toit oli üllatusi täis. Ehk siis, võid tõsta endale igasugust asja taldrikule ja siis kui sööma hakkad, siis tuleb suhu miskit teravat. Ja nüüd algab mäng nimega ''otsi toidust teravad asjad, et neid mitte liiga palju korraga suhu panna''. Tore mäng, mulle meeldib :-) . aga tegelikult mulle toit väga meeldib. Vähemalt enamus sellest. Siin pannakse toidu sisse mingit maltsa, ehk siis kõva valge vars, millel pole üldse maitset ja vastik närida ka, sellest küll aru ei saa. Aga enamus muu hea. Eriti puuviljad, mida söögi alla ja peale süüa saab. Arbuus enamvähem sama mis eestis, võibolla natukene magusam ja mahlasem aga ananass... Vot see on asi millesugust eestis pole kunagi saanud. Nonii magus ja mahlane :-)  mõnus.

Aga kõhud täis suundusime järgmisele paadile, selle paadiga läksime sõidule Bangkoki jõele ja kanalitele, mis selle ümbrusesse jäävad.pilt oli enamvähem selline, et sõidad laial jõel, näed pilvelõhkujaid, suuri ilusaid hooneid ja kõike mis suurlinnaga kaasneb. Ja siis tuli ära keerata väiksesse kanalisse. Ja koheselt hakkavad väikesed enamasti rääbakad majad väikeste hoovidega. tundus nagu selline vilets elurajoon. Aga tegelikult... Tegelikult üks kallimaid kohti Bangkokis. Võrdluseks. Keskmine korter avatud köögi ja elutoaga, lisaks magamistuba maksab kuskil 2 miljonit bahti. Seal kanali ääres keskmine maja aga 10 miljonit bahti. Ehk siis korter kuskil 60 000 ja see uberik 300 000 eurot. Vottak.

Tegime oma paaditiiru ära ja läksime järjekordse pühakoja juurde, seda hetkel restaureeriti, aga see oli üks meeletult huvitav ja ilus koht. Peahoone oli kuskikuskil 80 meetrit kõrgune, valge ja kaunistatud vörviliste kildudega. Kui nüüd täpne oolla, siis killukesed on hiina kösitöö portselani killud. Ja hoone mida restaureeriti, sealt eei võeta miskit maha. Ja kõik mis puudu oli nikerdati samamoodi Hiina portselanist. Kõige põnevam oli vaadata kuidas nad mida teevad. Terve maja tuleb puhtaks rookida portselani vahelt ja selleks on olemas meisel ja pisike haamer. Ja nii nad toksivad seal päev otsa... Kahju kohe :-)

Natuke Bangkoki teedest. Neli korrust... Kordan :-). Neli erinevat korrust kus on võimalik liigelda. Metroo, esimene teine ja kolmas :-). Kõige kõrgemal kus me oma bussigbussiga seiklesime oli kuuenda korrusega samal kõrgusel. Täitsa hullumeelne ju .

Täna jõudsime hotelli suhteliselt vara, lebotasime ja siis kohustuslik bassein ja saun. Oi kui mõnna. Täna ööbime Bangkokis, Aetas lumpini hotellis, väga ilus ja luks koht. Ja me jälle kümnendal korrusel. Siin kokku 27 korrust, homme lähme klõpsutame natuke linnavaadet ka .
Aga mina lähen magama :-)